Parkování v centru Radotína

Na konci září 2016 byly zavedeny několikeré změny v systému parkování v centru šestnácté městské části. Na základě jejich vyhodnocení byly v únoru realizovány dílčí úpravy. Městská část navíc uvažuje o stavbě parkovacího domu, který by ulicím města u nádraží zásadně odlehčil.

Dílčí úpravy systému parkování v Radotína 

O důvodech zavádění nových opatření jsme přinesli podrobný text v srpnu loňského roku (viz Novinky v parkování od září). Změny měly přinést více jistoty pro místní obyvatele a zákazníky obchodních tříd ve Vrážské, Věštínské a Matějovského ulici, pokud na místo jedou autem. Krátkodobé parkování v této lokalitě je totiž kvůli blízkosti vlakového nádraží dlouhodobě ztěžováno celodenním stáním vozidel lidí, kteří zde jen auto odstaví a dále do centra Prahy pokračují pohodlně po železnici. 

Radotínská radnice proto koncem září loňského roku, po několika letech příprav, diskusí v Dopravně bezpečnostní komisi zřízené Radou městské části Praha 16 a provedení odborné dopravní studie specializovanou společností, uskutečnila několik úprav dopravy v klidu v této lokalitě: časově omezené stání na nejvýše 1 hodinu ve Vrážské ulici od železničního přejezdu až za supermarket Billa, 4 úseky vždy o dvou parkovacích místech za sebou (celkem tedy 8 stání) ve Věštínské ulici od Vrážské až po Matějovského ulici (v režimu „K+R“), přesun parkovacího pásu v Matějovského ulici od cukrárny k zámečnictví z pravé na levou stranu. 

Ke změnám se radnici sešla řada připomínek, jedna petice (k ulici Matějovského) a také návrhy na další rozšíření krátkodobého stání. Po několika jednáních s občany i všemi dotčenými odbornými pracovišti MČ Praha 16 bylo rozhodnuto o trvalé platnosti provedených opatření jen s dílčími úpravami: 

Ve Vrážské ulici se krátkodobé stání časově prodloužilo na 2 hodiny (v celém úseku) a navíc byl totožný režim zaveden i v dalším krátkém úseku směrem k ulici U Jankovky (u společnosti Albet), kde to bylo navrženo jak ze strany této společnosti, tak i lékařů, kteří sídlí v sousedním objektu – do tohoto režimu bylo zařazeno 5 míst, zbylý parkovací pás je nadále bez regulace. Vše ostatní se pro letošní rok nemění. 

Parkovací dům

Novinkou jara 2017 je příprava stavby parkovacího domu z druhé strany vlakového nádraží, který by mohl vzniknout na místě dnešního parkoviště „P+R“. Na tuto investiční akci jsou v aktuální výzvě dotačního programu „Praha – Pól růstu“, o jehož alokaci bude rozhodovat Magistrát hl. m. Prahy, vyčleněny dostatečné finanční prostředky. 

Městská část Praha 16 proto připravuje žádost o dotaci na čtyřpodlažní objekt celkem pro 240 vozidel. Díky němu by se centru Radotína v budoucnu mohlo zásadně ulevit od celodenního parkování v ulicích.

Parkovací dům v Praze-Radotíně - vizualizace ad projekt s.r.o.

Parkovací dům v Praze-Radotíně - vizualizace ad projekt s.r.o. Parkovací dům v Praze-Radotíně - vizualizace ad projekt s.r.o. Parkovací dům v Praze-Radotíně - vizualizace ad projekt s.r.o. Parkovací dům v Praze-Radotíně - vizualizace ad projekt s.r.o.
Vizualizace parkovacího domu - na místě dnešního P+R přímo u vlakového nádraží
Zdroj: ad projekt s.r.o.

Parkovat můžete na ploše vedle P+R

Závěrem je ještě vhodné připomenout, že již od loňského jara funguje hned vedle parkoviště "P+R" nový prostor pro stání vozidel bez jakéhokoli omezení (tedy to, co řidiči znají jako „odstavnou plochu“ z náměstí Osvoboditelů pod supermarketem Albert).
Zveřejněno: 21.03.2017 – Jana Hejrová, DiS. ; Přečteno 2587 x
Vytisknout