OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 16 a Úřadu Městské části Praha 16. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 16. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Pokud je váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku.
Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Pro vložení otázky nejdříve zvolte téma

*
*
*
 
*


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Zrcadlo (Jan 13.10.2020 20:59) – Doprava
    Dobrý den, bylo by možné umístit zrcadlo při výjezdu z ulice náměstí Osvoboditelů křížící ulici na Betonce? Při výjezdu z ulice náměstí Osvoboditelů na Betonku není možnost vidět doleva přes zaparkovaná auta, a už několikrát se mi málem stalo, že jsem byl kousek od dopravní nehody, což při hlavním tahu by nebylo nejlepší. A nejedná se pouze o aktuální opatření vůči uzavření podjezdu, je tam celkově špatný výhled a zrcadlo by mohlo ulehčit výjezd z ulice a převážně z parkoviště u Alberta.
    Děkuji za odpověď, Jan
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 21.10.2020 16:55)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš podnět, který jsme jako vlastník komunikace prověřili, a to ve spolupráci se silničním správním úřadem a zástupcem dopravní komise. 
      Toto místo nebylo vyhodnoceno jako vysoce rizikové, aktuálně je pouze více dopravně zatížené z důvodu uzavírky hlavní komunikace, silnice 2. třídy II/101 u Horymírova náměstí. Po otevření podjezdu na přelomu listopadu a prosince letošního roku se dá předpokládat, že dopravní zatížení ulice Na Betonce se opět sníží. 
      S pozdravem 
      Jana Hejrová
  • Otázka: přechod u Ondřeje (Martin Rozumek 21.10.2020 7:36) – Doprava
    Dobrý den,
    rád bych se zeptal, jak je daleko příprava vzniku přechodu pro chodce k parkovišti/ řece v místě u Ondřeje? Už měl být v červnu realizován, ne? Čekáme na to 14 let, řidiči z té zatáčky jezdí jako šílenci,
    Děkuji.
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 21.10.2020 16:54)
      Dobrý den,
      děkujeme za připomenutí. Po dlouholeté přípravě a opakovaných žádostech Městské části Praha 16 je výstavba nového přechodu přes Výpadovou ulici v lokalitě U Ondřeje podle aktuální informace těsně před začátkem realizace. Práce by měly být zahájeny již v průběhu příštího týdne, jak nám dnes sdělil zástupce investora, kterým je Technická správa komunikací hlavního města Prahy.
      S pozdravem 
      Jana Hejrová
  • Otázka: Volne pobihani psu (Honza 09.10.2020 19:37) – Obecné téma
    Dobry den,
    chtel bych se zeptat, jak to je s volnym pobihanim psu na uzemi Radotina.
    Bezohlednost nekterych majitelu psu je zarazejici, nehlede na zadelane chodniky.

    Dekuji za odpoved
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 20.10.2020 8:24)
      Dobrý den, 
      na Váš dotaz odpovídá Ing. Jarmila Nováková z Oddělení životního prostředí našeho úřadu:
      Hlavní město Praha nevydalo žádnou obecně závaznou vyhlášku, která by se zabývala volným pohybem psů a všeobecně problematikou psů v hlavním městě.
      Volné pobíhání psů ve veřejné zeleni řeší obecně závazná vyhláška č. 6/2001 Sb. HMP, o ochraně veřejné zeleně, v platném znění, která zakazuje vstupovat se psy na dětská hřiště a pískoviště a umožnit vstupovat na ně volně pobíhajícím psům. Dále vyhláška zakazuje volný pohyb psů v zahradách a parcích uvedených v příloze č. 1 (na našem katastrálním území není žádná tato plocha). 
      V případě možného ohrožení, porušení výše uvedené vyhlášky nebo znečišťování veřejného prostranství způsobeného psem doporučujeme obrátit se na městskou policii. 
      Dodáváme, že Městská policie hl. m. Prahy na veřejných prostranstvích dohlíží na majitele psů a jejich chování vůči dalším lidem. Městskou policii opětovně požádáme o intenzivnější kontroly zejména na obou radotínských sídlištích. Co se týká úklidu, psí exkrementy z ulic pravidelně odstraňují speciálním strojem pracovníci našich technických služeb. 
  • Otázka: přechod Karlická (Jan Burjánek 29.08.2020 10:32) – Doprava
    Dobrý den, po dopravních úpravách souvisejících s opravou u železniční tratě není možné bezpečně přejít Karlickou ulici. Karlickou ulici potřebují nutně přejít děti na cestě ze ZŠ do ZUŠ. Přechod u Koruny je nebezpečný, auta nedávají chodcům přednost (nikdo nikdy nekontroluje). Nebylo by možné nainstalovat jednoduchý dočasný semafor na tlačítko, případně zapnout semafor pro chodce na křižovatce s ul. Pod Klapicí? Jistě je to jednodušší než realizovat komplikovanou světelnou křižovatku u tunýlku (jen pro pohodlí řidičů). Moc děkuji za odpověď.
    Jan Burjánek
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 12.10.2020 13:15)
      Dobrý den, 
      přijměte, prosím, naši omluvu za pozdní odpověď. Bohužel nám zcela vypadla z redakčního systému.
      Světelnou signalizaci v křižovatce pod „Korunou“ vypnul odpovědný odbor Magistrátu hlavního města Prahy jako příslušný silniční správní úřad, spolu s Policií ČR. Výše zmíněné orgány by musely také schválit a zajistit osazení případných provizorních semaforů na vybraném přechodu pro chodce. Po projednání této záležitosti s Policií ČR je osazení provizorních semaforů  nereálné. Není např. jednoznačné, který přechod v Karlické by se měl tímto zařízením chránit (kde přechází nejvíce dětí?, který je nejvíce frekventovaný?) a jaký dopad bude mít toto opatření na plynulost silničního provozu apod.
      Smysl by mohl dávat přechod u Koruny k zelenině, ale nedokážeme posoudit, kolik dětí ráno chodí přes tento přechod do školy. Předpokládáme, že většina dětí z nového sídliště chodí přes přejezd v ulici Na Betonce, a tam by bylo vhodné směrovat i všechny ostatní… Do základní umělecké školy se chodí v průběhu odpoledne a není možné zajistit, aby zde městská policie hlídkovala po celou dobu.
      S pozdravem 
      Jana Hejrová

  • Otázka: covid-19 v MŠ a ZŠ (K 08.10.2020 9:29) – Obecné téma
    Dobrý den,
    obracím se s otázkou na zřizovatele radotínské MŠ (IČ 70882541) a ZŠ (IČ 70874263) a na krizový štáb MČ Praha 16. Začnu ale trochu ze široka.

    V září 2020 jsem se jako zástupce rodičů jedené ze tříd účastnila setkání s ředitele ZŠ. Mluvilo se i o nákaze covid-19. Jeden z přítomných rodičů žádal ředitele, aby informace o přítomnosti covid-19 ve škole byla bezodkladně komunikována směrem k rodičům, aby tito mohli v zápětí zavést ve styku s rodinnými příslušníky z rizikových skupin preventivní opatření (např. 14 dní neposílat dítě na návštěvu k 90leté babičce). Snad to pan ředitel bude brát v potaz.
    Teď ale k MŠ. Již několik dní visí na dveřích MŠ Hastrmánek leták, který posílám v příloze. V úterý odpoledne se mě jedna maminka ptala, co vím o tom, že covid-19 je potvrzen nejen u uklízeček, ale i u učitelek. Netušila jsem nic. Až ve středu v 16 hodin mi přišlo hlášení z webu MŠ: http://www.msradotin.cz/2020/10/07/informace-ke-karantene-v-ms-ze-dne-7-10-2020/
    Na dveřích (ani na nástěnce u vrat) MŠ nebyla ani dnes 8. 10. v 8:00 informace aktualizována.
    Předesílám, že lidé z rizikových skupin jsou i mezi samotnými rodiči! Proč nebyli rodiče dětí informováni dříve?
    Jak dlouhý čas uplynul, než se informace o nákaze mezi učitelkami dostala nejen ke krizovému štábu, ale také k rodičům?

    (Mimochodem "ty paní, co vytírají podlahu", distribuují dětem v MŠ také jídlo. Nabízí se otázka, zda dvě potizivně testované uklízečky skutečně pouze uklízejí/uklízely zázemí, nebo v MŠ na dveřích visí dezinformace...)

    Předem děkuji za odpovědi.

    A hlavně doufám, že se včasné informování rodičů (i zaměstnanců) dostane mezi priority vedení obou vzdělávacích zařízení zřizovaných MČ Praha 16.

    Zdravím a s dovolením zůstávám v anonymitě.
    • Odpověď: (Eva Javorská) 08.10.2020 11:20)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš dotaz, na který odpovídá ředitelka Mateřské školy Praha - Radotín, Mgr. Věra Rohlíková:

      Postup při zjištění pozitivně testovaných zaměstnanců MŠ Praha - Radotín:
      1) Po zjištění pozitivně testované paní uklízečky byla bezodkladně kontaktována Hygienická stanice a po dohodě s ní byla nařízena karanténa dalším třem provozním zaměstnancům (uklízečkám). O této situaci byl informován krizový štáb na schůzce krizového štábu. K dnešnímu dni je první pozitivně testovaná paní uklízečka již znovu v zaměstnání. Ostatní paní uklízečky jsou v karanténě (z toho jedna byla testována pozitivně prvním testem, druhá byla testována pozitivně až testem druhým). O této situaci byli rodiče MŠ informováni vyvěšením informace na nástěnce v MŠ.
      2) Dne 4. 10. a 5. 10. jsme byli informováni o dvou pozitivně testovaných paní učitelkách. O tomto jsme informovali krizový štáb v úterý 6. 10. dopoledne. Hygienická stanice rozhodla o karanténě jedné ze tříd dne 6. 10. 2020 ve večerních hodinách. O této situaci jsme dne 7. 10. 2020 dopoledne informovali všechny rodiče, kterých se to týká, emailem. Zároveň jsme informaci zveřejnili na webových stránkách školy. Karanténa se týká pouze jedné třídy, ostatní provoz v MŠ zůstává beze změn. Karanténa v této třídě končí 14. 10. 2020.
      V MŠ jsou dodržovány přísnější hygienická opatření. Paní kuchařky vydávají jídlo v rouškách a rukavicích. Školka se pravidelně dezinfikuje.

      S pozdravem
      Eva Javorská
  • Otázka: Zákaz průjezdu (Rostislav Hrych 16.09.2020 13:08) – Doprava
    Díky uzavírce podjezdu pod tratí si mnoho řidičů zkracuje cestu z ul. Betonka na Pod Klapicí na náměstí Osvoboditelů cestu komunikací za Albertem. V této komunikaci je omezení průjezdu, ale v odpoledních hodinách se jedná o plně frekventovanou silnici. Nestálo by za to tam postavit MP?
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 05.10.2020 15:31)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš podnět ohledně nerespektování dopravního značení v obslužné komunikaci za OC Berounka na nám. Osvoboditelů. O odpověď jsme požádali Davida Jandu, vedoucího detašovaného pracoviště městské policie v Praze 16. Uvádí, že Městská policie hl. m. Prahy zvýší v uvedené lokalitě kontrolní činnost v odpoledních hodinách v rámci běžného výkonu služby. 
      S pozdravem 
      Jana Hejrová
  • Otázka: opravna obuvi a brašnářka (Eva Knollová 04.09.2020 9:01) – Živnostenské podnikání
    Dobrý den,
    poradíte mi, prosím, kde hledat opravnu obuvi a brašnářství, co měli provozovnu ve dvoře domu U koruny?
    Stěhovali se snad někam na staré sídliště, ale adresu bohužel neznám.
    Děkuji.
    • Odpověď: (Eva Javorská) 04.09.2020 11:45)
      Dobrý den,
      opravnu najdete na adrese Sídliště 1082, vchod je zezadu do suterénu a je nad ním cedule.
      Přeji krásný den, Eva Javorská
  • Otázka: dopravní obslužnost Radotína (Pavel Novák 25.08.2020 10:35) – Doprava
    Dobrý den, rád bych se dotázal, zdali se městská část Radotín také přidala k dopisu starosty Černošic (viz příloha) adresovanou ministrovi dopravy a SŽDC ve věci neúnosné dopravní obslužnosti na trati 171. Je možné, že to městská část Radotín řeší také už i s DP a místo, bez náhrady vypuštěných vlaků již vyjednává náhradní autobusovou dopravu. Není možné aby od 1.9 v ranních hodinách do centra Prahy jezdil 2x do hodiny autobus a možná někdy náhodně do hodiny také nějaký zpožděný vlak. Praha 16 patří do 1. tarifního pásma v rámci PIDu a tomu také musí odpovídat dopravní obslužnost. Děkuji předem za odpověď
    Pavel Novák
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 27.08.2020 14:04)
      Dobrý den, 
      na Váš dotaz odpovídá Karel Hanzlík, starosta Městské části Praha 16:

      Situaci s dopravou řešíme jak se společností Ropid, tak i se Správou železnic. Ze strany Ropidu, tedy objednatele regionální dopravy, bylo při projednávání výlukových opatření pro stavbu optimalizace trati opakovaně požadováno zachování provozu alespoň čtyř párů osobních vlaků linky S7 v intervalu cca 15 minut ve špičce. Toto bylo ze strany Správy železnic akceptováno a přislíbeno s doporučením, že je nezbytné tyto výluky provádět pouze v období mimo špičku pracovního dne, tak aby byl dodržen 30minutový interval osobních vlaků nebo tak, aby se výluky nekonaly v souběhu s jinými výlukami ve stanici Praha-Radotín a v traťových úsecích, aby bylo možné zajistit provoz v požadovaném rozsahu. 

      Ropid upozorňoval Správu železnic i na souběh uzavírky silničního přejezdu mezi Radotínem a Černošicemi, který probíhal současně s ostatními výlukami na trati, což v kombinaci s dalšími silničními uzavírkami znamenalo značné komplikace v dopravě v celé oblasti Dolního Poberouní. 

      Aktuální stav je k dnešnímu dni takový, že od 31. srpna budou na linkách S7 a S1 přijata dopravní opatření, která by měla snížit negativní dopady stavební činnosti, jejichž důsledkem je právě obrovské množství výluk a nespolehlivost provozu na trati z Prahy do Berouna. 

      Nově budou všechny vlaky linky S7 na trase z Prahy do Berouna začínat a končit na hlavním nádraží, nebudou tedy dál pokračovat do Českého Brodu. Spoje, které pokračovaly z hlavního nádraží a naopak do Českého Brodu, budou nově začínat a končit na Masarykově nádraží. Opatření bude platit nejméně do konce platnosti aktuálního jízdního řádu, tedy do prosince letošního roku. Krátké spoje z hlavního nádraží do Radotína budou zrušeny, část vlaků mezi Radotínem a hlavním nádražím pojede odklonem přes Krč, tedy ne přes Smíchovské nádraží. Bude se jednat o protisměrné vlakové spoje v době špiček, tedy dopoledne z hlavního nádraží a odpoledne ze směru od Berouna.

      Ohledně navýšení autobusových spojů mezi Radotínem a Smíchovským nádražím v dopoledních a odpoledních špičkách, jednáme s Ropidem, konkrétně s Ing. Václavem Haasem, náměstkem ředitele pro příměstskou dopravu a dispečink. Dle informace bude organizace Ropid stav s novými dopravními opatřeními sledovat a dle vyhodnocení, zda došlo ke zlepšení či nikoliv, přistoupit k řešení situace, a to i v návaznosti na jednání s ředitelem pro dopravu  na generálním ředitelství SŽ, jež se bude konat dne 3. září 2020. O výsledku jednání budeme informovat prostřednictvím webových stránek městské části.

      Co se týká dopisu černošického starosty Filipa Kořínka, šlo o jeho individuální záležitost, kterou nám neavizoval, ani mě nežádal, abych tento dokument také podepsal. Problémy tedy řešíme standardní komunikací mezi Ropidem a Správou železnic.

      S pozdravem 

      Jana Hejrová
  • Otázka: Ulice Matějovského (Šticha Šimon 12.08.2020 14:40) – Doprava
    Dobrý den,
    jsem obyvatel bydlící v ulici Matějovského, chci poděkovat za to že je zde značka max 30 km v hodině, to je dobré, problém je, že to dodržuje tak 1 řidič z 10, nebylo by pro radnici vzhledem k probíhajícím stavbám sem dát radar?????, Vyděláme, nám částečně ulehcite, bude to bezpečnější, samé plusy....bude to minimálně ještě na 4 měsíce.....bylo by to možné ???Děkuji za odpověď
    P.S.: nákladní vozidla co zde projíždí jsem již přestal řešit......
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 26.08.2020 16:19)
      Dobrý den,
      na Váš dotaz odpovídá Lenka Moravcová z Oddělení dopravy našeho úřadu:
      Vzhledem k tomu, že by se jednalo o měření dočasné (po dobu dopravních omezení v rámci optimalizace trati), je osazení stacionárního měřícího zařízení (radaru) nereálné. Důvodem jsou hlavně finanční náklady a délka schvalovacího procesu. V tomto případě by bylo možné provádět měření rychlosti vozidel pouze Policií ČR, která je k tomu oprávněna. Městská policie Hlavního města Prahy smí provádět měření rychlosti jen na místech schválených PČR a ulice Matějovského mezi těmito místy není.
      Dovolujeme si závěrem upřesnit, že příjmy z pokut za překročení rychlosti nejdou do rozpočtu naší radnice, ale do rozpočtu Hlavního města Prahy.
      S pozdravem
      Jana Hejrová
  • Otázka: Směsný odpad (Tereza Bezděková 23.08.2020 21:28) – Životní prostředí
    Dobrý den, šlo by udělat něco pro to (osvěta, kamerový systém apod.), aby občané pochopili, k čemu slouží v Radotíně sběrný dvůr a svůj nepotřebný nábytek a další harampádí neodkládali ke kontejnerům? (lokalita Staré Sídliště). A dále je možné ošetřit (např. kontejnery pod uzamčením by zároveň vyřešily probírání odpadků bezdomovci), aby jako dnes nepřijela bílá dodávka a osádka nevyklopila svůj odpad o objemu jednoho kontejneru do toho, který platí někdo jiný?! Děkuji.
    • Odpověď: (Jana Hejrová, DiS.) 26.08.2020 16:15)
      Dobrý den,
      děkujeme za Váš příspěvek. O problému s hromaděním odpadků v okolí kontejnerových stanovišť víme. Pokud se bude situace i nadále opakovat, což je vysoce pravděpodobné, uvažujeme o zavedení ochranných opatření, která zmiňujete ve svém příspěvku. Šlo by například o uzamčení kontejnerových stání nebo o pořízení fotopastí.
      Musíme ale také zdůraznit, že místní technické služby všechna kontejnerová stanoviště průběžně kontrolují a odpad uklízejí. 
      S pozdravem
      Jana Hejrová


Vytisknout