V Radotíně se otevřel nový podjezd pod tratí

Ve středu 9. prosince se opět otevřel podjezd pod tratí u Horymírova náměstí. Hlavní průjezd Radotínem byl uzavřen tři čtvrtě roku kvůli stavbě zcela nového železničního mostu. Investorem stavby je Správa železniční a dopravní cesty. 

Staré a  nevyhovující kamenné zdi s železnou konstrukcí mostu byly nahrazeny monolitickou konstrukcí se zabudovanými ocelovými nosníky. Šíře prostoru pod mostem se zvětšila z původních 15 na 17,9 metru, rozšířeny byly i samotné jízdní pruhy pro automobily. Každý z nich nyní disponuje šířkou 3,5 metru. Pěším nyní slouží široký chodník. 

Jak uvedla Správa železniční a dopravní cesty, další změnou je přidání druhé provizorní měnírny, která by měla zkvalitnit napájení trakční soustavy v pražském železničním uzlu, především pak na příměstské trati z Prahy do Berouna. 

Zlepšit se má i samotný provoz na trati. Na novém mostě budou tři koleje, dvě pro provoz mezi Prahou a Berounem, třetí směřující do nedaleké cementárny. To by mělo přispět k větší propustnosti hlavní tratě. Vlaky však začnou nový most plně využívat až v březnu příštího roku, kdy budou hotovy zásypy mostní konstrukce, protihlukové stěny a napojení nových kolejí.

Výstavba mostu 2019-2020:

Zveřejněno: 10.12.2020 – Jana Hejrová, DiS. ; Přečteno 651 x
Vytisknout